Lokala kvinnodagen

Idag funderar jag på kvinnokraft. Ett slitet ord som nästan blivit töntigt, men det är viktigt för mig just nu, att hitta min kvinnliga kraft.  Min manliga har jag rätt bra koll på, har levat på dess villkor i många yrkesverksamma år.
Har inte så mycket att säga just nu, bara att jag funderar över detta. Det känns som om det är viktigt för att komma i balans.  Jag inser att jag för det mesta söker mig till kvinnor för att få inspiration och kraft, men att jag ganska lättvindligt ger männen i mitt liv makt över mig. Tål att tänkas på.
Som inspiration kommer musik av starka och modiga kvinnor. Idag är ju också en kvinnodag, liksom alla dagar.
Fin fredag till er alla!



"sometimes you picture me--
I'm walking too far ahead
you're calling to me, I can't hear
what you've said--
Then you say--go slow--
I fall behind--
the second hand unwinds"




"Her hand in the darkness
I followed for so long
your voice in my ear
carry me back home"



"And I never was smart with love
I let the bad ones in and the good ones go
But I'm gonna love you like I've never been hurt before
I'm gonna love you like I'm indestructible"



"Strong inside, but you don't know it.
Good little girls they never show it."

Populära inlägg