Det är lite olika

Jag äter konstiga saker i skrivandet. Man tager vad man haver -meny. På tallriken ikväll: Två kokta ägg och en majskolv. Mums.
Det går framåt och jag smider i värmen ni vet. Berömmer mig själv för mitt första och andra utkast när jag skär obarmhärtigt i dem. Tar bort alla (nästan) darlings och passager som inte passar in även om de inte är så dumma (kanske i en annan berättelse?)
Framför allt är jag förmodlgen jordens tråkigaste bloggare just nu. Kanske också den tråkigaste kärestan, men det gör inte så mycket eftersom mannen är upptagen med anordnande av kvartersfest, eller Festa Major som det så fint heter, i Barceloneta.
Och här sitter jag med min majskolv och mina smattrande tangenter.
Que approveche!

Populära inlägg