Flow!
Swish och så försvann eftermiddagen i skrivarflow. Ni vet ju vad som händer med tiden när man skapar, den rusar. Vad roligt det är att skriva! Det är min grej, utan tvekan. De första fem kapitlen är uppstramde och så gott som färdiga.
Har strukit en väldig massa ”som om” vilket verkar vara det uttryck jag använder mig av när jag är för trött för att anstränga mig. ”Som om” följt av metaforer och bildspråk. Det är jag bra på. Men man får passa sig för till slut blir det nästan skrattretande. Inte igen, inte ännu en poetisk beskrivning, vi fattade första gången.
Måste läsa mer Steinbeck.