And the winner is...
Tack Anneli för ditt bloggaward! Det värmer i den begynnande höstkylan. Här kommer mina svar:
1. Varför började du att blogga?
För ungefär ett år sedan kände jag ett behov att uttrycka mina vardagstankar. Jag hade börjat skriva på mitt nuvarande manus, men saknade ett forum för saker som passerade skallen varje dag. Jag följde redan några bloggar och via Malin fick jag tillgång till ett nytt och spännande nätverk.
För ungefär ett år sedan kände jag ett behov att uttrycka mina vardagstankar. Jag hade börjat skriva på mitt nuvarande manus, men saknade ett forum för saker som passerade skallen varje dag. Jag följde redan några bloggar och via Malin fick jag tillgång till ett nytt och spännande nätverk.
2. Vilka bloggar följer du?
Mest bloggarna från ”nätverket”. Nyhets och inredningsbloggar tycker jag också om. Modebloggarna håller jag mig ifrån om jag inte vet att de är proffs, av någon slags respekt för mitt forna yrke. Jag vet hur svårt det är att formge och designa en kollektion. Enough said.
3. Vilka favoritfärger har du?
Alla och mycket utom senapsgult, olivgrönt och vissa nyanser av brunt (på kläder).
4. Vilka favoritfilmer har du?
Oj, många. Är storkonsument. Mina eviga favoriter är American Beauty (nya insikter varje gång), Det stora blå (lika inspirerande varje gång) och Broarna i Madison County (gråter varje gång).
5. Vilka länder drömmer du om att få besöka?
Fidjiöarna, Australien, Sydafrika, Argentina...listan är lång.
Nu ska jag ge priset vidare till fem bloggare som jag tycker om, de här priserna går lite rundgång eftersom vi gillar varandra så mycket och gärna visar vår uppskattning, så det kan hända att någon redan har fått priset. Men man kan väl aldrig få för mycket positiv feedback?
Malin för att hon motiverar, inte bara mig, utan väldigt många. Det är häftigt att se att inspiration smittar av sig. Malin är generös helt enkelt.
Hanna för att hon är en vardagsfilosof. I det stora och det lilla har hon alltid en insikt på lager. Också Hanna är generös och vidsynt.
Maria. Inspiration igen. Hon är personlig på ett konstruktivt sätt, fylld av humor och med distans till livets olika sidor.
Anneli igen. Jag tror hon är en riktig estet, skönhetsjunkie som jag. Och så inspirerar hon också, inte bara till skrivande utan till en skönare tillvaro med musik, vackra ting och välgörande aktiviteter.
Och Annika, reflekterande, skarpa Annika. Hon har en snygg och proffsig lay-out på sin blogg (hur gör man?). Och hon skriver snyggt och proffsigt.
Glad söndag på er alla!
