Go!
Jag är sedan några dagar tillbaka inne i ett skrivarflow och har med ens dåligt samvete för det mesta. För att jag inte skriver i bloggen, för att jag inte söker jobb jag inte vill ha, för att jag inte är nog romantisk med kärestan och inte lagar mat. För att jag äter Twix och inte sportar. Men egentligen kommer nog samvetet av andra ting. Som en mur jag går in i varje gång jag närmar mig det som verkligen känns viktigt för mig. Det jag verkligen vill. Ska jag få lov att göra det?
Kanske borde jag massa annat och det är säkert tanken på detta som gör att jag dessutom får migrän mitt i alltihop. Till och med kroppen bromsar. Och jag undrar vad det är som är så fruktansvärt farligt med att göra det som lusten driver.
Lyssna här på Go! med Moby (utskälld, hånad av Eminem, älskad av många och enveten som få)
Kanske borde jag massa annat och det är säkert tanken på detta som gör att jag dessutom får migrän mitt i alltihop. Till och med kroppen bromsar. Och jag undrar vad det är som är så fruktansvärt farligt med att göra det som lusten driver.
Lyssna här på Go! med Moby (utskälld, hånad av Eminem, älskad av många och enveten som få)