Grattis till mig!




Jag har fått en blogg-utmärkelse!

Tack underbara Sofie! Och tack till er som läser min blogg. I utmärkelsen ingår att man ska svara på några frågor, så då gör jag det nu.

1, TA UPP NÄRMASTE BOK, SLÅ UPP SIDAN 18, RAD 4. VAD STÅR DET DÄR?

Närmaste bok visade sig vara Kärlek och Vilja av Rollo May. Ingen bok jag lusläser just nu ska erkännas, att den låg närmast handlar mer om oordning i hemmet. Men jag rekommenderar den varmt, den och alla andra böcker av Rollo May. På sidan 18 rad 4 står det: ”I den romerska arkitekturens mäktiga kupol och i den medeltida katedralen....” En rad som jag förstår avskräcker från att läsa Kärlek och Vilja, men jag lovar, den handlar inte om arkitektur från förr, utan om relationer.

2, VAD VAR DET SENASTE DU SÅG PÅ TV?

Jag har ingen TV, men internet-tv räknas kanske? Det var Mästerkocken på TV4. Briljant program som jag följer med nöje och aptit.

3, BORTSETT FRÅN DATORN, VAD HÖR DU PÅ JUST NU?

Kylskåpets surrande och några som packar bilen ute på gatan. Jag älskar att jag bor i ett så tyst område, fast ändå i stan.

4, NÄR VAR DU SENAST UTOMHUS OCH VAD GJORDE DU DÅ?

Den här frågan hade kunnat följas av ett katastrofsvar, men som tur är har jag inte haft en av mina innehelger som är helt befriade från träning, frisk luft och annat sunt. Jag var ute igår kväll när jag tog mig hem från en god vän. Jag ska gå ut idag igen. Jag lovar.

5, VAD HAR DU PÅ DIG?

Nej, nu blir det bara för orättvist! Katastrofsvar på en fråga som lite grann känns som den hör hemma i ett annat, mer ekivokt, forum. Jag väljer att säga pass på den och refererar till dagen (söndag) samt tiden (förmiddag). Lägger dessutom till att jag faktiskt vanligtvis bryr mig om kläder. Det är bara idag fleece-morgonrocken suttit på lite för länge.

6, VILKEN VAR DEN SENASTE FILMEN DU SÅG?

”The Good Heart” av Dagur Kári, ett isländskt stjärnskott, men filmen utspelar sig i New York. Rekommenderas varmt, den var jättebra.

7, SKULLE DU ÖVERVÄGA ATT FLYTTA UTOMLANDS?

Hela tiden. Skulle kanske sträcka mig till att säga att jag borde överväga det mindre och börja planera mera (men med tanke på obehaget jag kände av att skriva ”planera mera” kommer planering förmodligen inte att ske). Det får bli en spontanflytt som alla andra flyttar jag gjort genom åren.

Nu ska jag ge priset vidare till bloggare jag tycker om. Ett litet problem är att jag vet att några av dem som jag vill ge priset till redan svarat på frågorna x antal gånger. Hur som helst:

Malin, min fina internet-kompis. Hon är, genom sitt eget skapande, en stor inspiration på alla fronter för skrivande och kreativitet.

Anneli, en fantastisk kvinna som skriver om ämnen som berör. Hennes värme är energigivande.

Maria, som har kommit långt och som kommer att gå ännu längre med sitt underbara berättande. Hon är dessutom gotlänning, precis som jag, och det förtjänar ju ett pris bara det.

Annika, som jag precis upptäckt (tack för din kommentar!) och som skriver grymt. Plus att hon har en snygg blogg som får mig att eventuellt vilja byta till worldpress.

Och Camilla, världens vackraste blogg! Hon är en otroligt begåvad designer, så är det bara.

Tack igen Sofie!

Nu ska jag överrösta kylskåpssurret med hjälp av Christian Walz, det enda bra bidraget i den för året helt bedrövliga Melodifesivalen. Att han inte ens gick vidare och att bondlurkarna Playtones är i Globen säger väl allt.