Borta med trasslet

Gissa en gång vad jag ägnar lördagen åt. Jepp. Manus.
Jag och T har myntat ett begrepp för tillståndet man hamnar i när man skapar. Man är ”fuori” på italienska. Det betyder utanför, borta.
När vi pratar på telefon behöver vi inte säga så mycket. T frågar mig:
”Är du fuori?”
”Ja”
”Bra.”
Igår fick jag en underbar bild av en kär vän. Den handlar om framgång:




Jag tänker att jag kanske inte är fuori, utan mitt i garntrasslet. Eller kanske stiger jag utanför trasslet när jag skapar.
Hur som helst kan jag mycket väl vara på väg uppåt, svårt att säga när man är fuori.

God lördag!

Populära inlägg