Borta med trasslet
Gissa en gång vad jag ägnar lördagen åt. Jepp. Manus.
Jag och T har myntat ett begrepp för tillståndet man hamnar i när man skapar. Man är ”fuori” på italienska. Det betyder utanför, borta.
När vi pratar på telefon behöver vi inte säga så mycket. T frågar mig:
”Är du fuori?”
”Ja”
”Bra.”
Igår fick jag en underbar bild av en kär vän. Den handlar om framgång:
Jag tänker att jag kanske inte är fuori, utan mitt i garntrasslet. Eller kanske stiger jag utanför trasslet när jag skapar.
Hur som helst kan jag mycket väl vara på väg uppåt, svårt att säga när man är fuori.
God lördag!
