Några småskrammel
Min blogg har flippat ur lay-outmässigt och jag har för lite tålamod att fixa det just nu. Bara så ni vet.
Men det egentligt viktiga för dagen är inte lay-out utan den här artikeln med Rickard Engfors, och hans boksläpp av "Allt eller inget". Den ska jag läsa snarast. Vaknar och tänker att vår tids folksjukdom är ångest och depression. Jag önskar att jag hade svaret på varför vi inte trivs med det samhälle och den tillvaro vi byggt upp, men det har jag inte. "Människan vantrivs i kulturen." sa Freud. Verkar bero på vilken slags kultur vi pratar om. Tydligt är att den svenska dito anno (tro inte att två latinska ord i rad inte känns gott) 2011 gör oss sjuka.
Önskar er alla en ångestfri dag. Ta det lugnt på fredagsmyset.
Men det egentligt viktiga för dagen är inte lay-out utan den här artikeln med Rickard Engfors, och hans boksläpp av "Allt eller inget". Den ska jag läsa snarast. Vaknar och tänker att vår tids folksjukdom är ångest och depression. Jag önskar att jag hade svaret på varför vi inte trivs med det samhälle och den tillvaro vi byggt upp, men det har jag inte. "Människan vantrivs i kulturen." sa Freud. Verkar bero på vilken slags kultur vi pratar om. Tydligt är att den svenska dito anno (tro inte att två latinska ord i rad inte känns gott) 2011 gör oss sjuka.
Önskar er alla en ångestfri dag. Ta det lugnt på fredagsmyset.