Idag


Idag är jag glad för att våren kommer allt närmare

Idag är jag glad för att min man är här på Masthugget.

Idag är jag glad för att jag precis har startat eget och att jag har en fullbokad kalender ända fram till juni.

Idag är jag glad för att Maria Sveland har skrivit en bra artikel och använder sin briljanta analytiska skärpa till breda politiska analyser igen.

Idag är jag glad för att så många reagerar negativt när Reinfeld vill krama musten ur pensionärer.

Idag är jag glad för att jag ska på fika hos en god vän.

Idag är jag glad för att det är idag.

Idag är jag glad för att jag efter idogt kämpande (och med hjälp av två banktjänstemän) fick min bank att erkänna att de begått ett fel. Håll inte käften.

Idag är jag glad för att precis ha avslutat två väldigt bra biografier. Annika Östlund och Rickard Wolff.

Idag önskar jag er en glad dag.